قابلیت‌های نرم افزار مدیریت مطب و درمانگاه پارسیزطب 1402/10/12

معرفی امکانات و قابلیت‌های نرم افزار مدیریت مطب و درمانگاه پارسیزطب

سامانه جامع مدیریت مطب و کلینیک (مراکز درمانی) پارسیزطب، محصولی از دانش و تجربه؛ ضمن مشاوره با اساتید حوزه سلامت و درمان و با بهره گیری از ماژول های متنوع و کاربردی، به صورت جامع و یکپارچه و منطبق با نیازها، مولفه ها و معیارهای کیفی جامعه سلامت ایران، با محیطی ساده و کاربر پسند تولید شده است. طراحی این سامانه به گونه‌ای است که علاوه بر با دقت بالا در محاسبات و گزارش‌ها، با حفظ سیاست‌های حریم شخصی، در مراکز شلوغ و پر ترافیک، بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات استعلام گیری، پذیرش و صندوق را به اتمام برساند.

 

1. تشکیل پرونده الکترونیک: دیگر نیازی نیست هنگامی که بیمار برای اولین بار به مطب یا کلینیک مراجعه می‌کند یک فرم کاغذی پیش روی او بگذارید تا اطلاعات خودش را وارد کند! کافیست که منشی و یا پرسنل از بیمار کد ملی وی را دریافت و در سامانه پارسیز طب، برای ایشان پرونده الکترونیک تشکیل دهد. بدون اینکه نیاز به بایگانی زونکن های پر از کاغذ را داشته باشید که حتی رسیدگی و سرچ یک پرونده در آن بسیار پر دردسر است، در پارسیزطب می تواند هر نوع مدرک پزشکی که بیمار به همراه دارد را در سامانه ثبت کنید و سوابق پزشکی قبلی بیمار را در اختیار داشته باشید، ضمن اینکه هر نوع معاینه و تشخیص‌های بعدی نیز در پرونده الکترونیک بیمار ثبت می شوند.

 

2. پذیرش و صندوق: بدون شک پرترافیک ترین بخش یک مرکز درمانی، پذیرش آن است. آن هم با بیماران کم حوصله‌ای که میخواهند هرچه سریعتر مشکلشان حل شود و سریعتر درمان شوند. سامانه پارسیزطب این مشکل را با دریافت تنها یک کد ملی در هنگام مراجعه بیمار حل کرده. پس از آن، با توجه به تخصص پزشک مربوطه، نوع خدمت درمانی که بیمار برای دریافت آن مراجعه کرده است از لیست انتخاب میشود و پس از محاسبه سهم بیمه‌ها، مبلغ پرداختی صندوق مشخص می‌شود. تمام این فرایندها در زیر یک دقیقه انجام می شود.

 

3. نوبت دهی: برای دریافت یک نوبت پزشکی، همه‌ی ما تجربه‌ی پشت خط ماندن، تماس‌های بی پاسخ و بوق اشغال های مداوم را داریم که گاهی منجر به انصراف از مراجعه به پزشک مورد نظر هم شده است. اما سامانه پارسیزطب ضمن معرفی پزشکان و انواع تخصص‌ها، با توجه به شیفت و ساعت کاری پزشک، زمینه‌ی اخذ نوبت به صورت دقیق و زمانبندی شده توسط بیماران و مراجعه کنندگان به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری، را فراهم کرده. در این صورت بیماران بیشتری می توانند با آرامش خاطر به پزشک مراجعه کنند.

 

4. صف انتظار پزشک و دستیار: برای بیمارانی که تاب و تحمل انتظار کشیدن را ندارند، دریافت خدمات سریع و انتظار کمتر در اولویت است. به همین دلیل در سامانه پارسیزطب برای مدیریت بهتر صف انتظار بیماران، اقداماتی انجام شد تا پزشکان و دستیاران بتوانند تعداد افراد منتظر در صف و پذیرش شده را به تفکیک مشاهده کنند و زمانبندی لازم را برای مدیریت ویزیت را انجام دهند. حتی امکان مشاهده نوبت های بیماران روزهای آینده نیز وجود دارد تا پزشک بتواند بر اساس آن، برنامه ریزی های خود را ساماندهی کند.

 

5. قابلیت نمایشگر صف: در سامانه پارسیزطب، در راستای سهولت مدیریت صف، انضباط بخشیدن به مراجعین و خدمت رسانی سریع و منظم‌تر به بیماران، و همچنین ایجاد روحیه‌ی آرام و شادتر برای پرسنل مراکز درمانی، فراخوان بیماران با اتصال مستقیم یک نمایشگر به سیستم صف انجام خواهد شد تا اطلاعات بیماران و پزشکان روی مانیتور نمایش داده شود. امکان اعلام نوبت بعدی با استفاده از صفحه کلیدهای فراخوان بی‌سیم و یا استفاده از کامپیوتر برای پزشکان نیز وجود دارد.

 

6. ویزیت الکترونیک: این مورد که پزشک بتواند شرح حال بیمار را در سامانه ثبت کند و یک سابقه کلی از روند درمان وی برای تصمیم گیری در مورد نحوه درمان در اختیار داشته باشد، بسیار مهم است. در سامانه پارسیزطب پزشک می تواند بر روی اسامی بیماران کلیک کرده و در فرم ویزیت با استفاده از قلم نوری، ویزیتی را برای بیمار ثبت کند. در این فرم پزشک به سوابق بیمار و علائم حیاتی وی و حتی فرم پذیرش بیمار و بسیاری موارد دیگر دسترسی دارد.

 

7. قابلیت کار با قلم نوری: اتصال قلم نوری به سامانه به عنوان وسیله‌ای برای سهولت در ثبت نسخه الکترونیک، شرح حال بیمار، آزمایش ها و داروهای وی به صورت دیجیتالی استفاده می‌شود. به همین دلیل در سامانه پارسیزطب این قابلیت را فراهم کردیم تا بدون محدودیت نوع قلم، بتوانید از آن استفاده کنید و  از ابزارهای مفید کاربردی شامل اندازه قلم، رنگ، پاک کن و .. استفاده کنید. که منجر به بهبود عملکرد پزشک و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت می شود.

 

8. قابلیت اضافه کردن متن و تصویر: وقتی صحبت از درمان یک بیمار باشد، هرگونه اطلاعاتی ازجمله تصاویر آزمایشات، گزارش رادیولوژی و سونوگرافی، MRI و CT Scan و ... برای پزشک حائز اهمیت است. سامانه پارسیزطب هم بستری مناسب فراهم کرده برای اینکه زمانی که پزشک در حال ویزیت بیمار است، بتواند مدارک را به فرم ویزیت پیوست نماید تا امکان نشانه گذاری علائم یا توضیحات روی تصاویر فراهم گردد و کلیه اطلاعات بالینی بیمار را در یک فضا ذخیره سازی شود.

 

9. مشاهده سوابق بیمار: ثبت سوابق پزشکی بیماران، بخش اساسی از وظایف پزشک در ارائه مراقبت از بیمار است. در سامانه پارسیز طب علاوه بر یادداشت‌‌های بالینی؛ سوابق پزشکی شامل مراجعات، تشخیص‌ها، داروهای تجویز شده، پیام‌‌های متنی بین پزشک و بیمار، نتایج آزمایشگاهی، تصاویر رادیولوژی و سونوگرافی و ..، عکس‌ها، و هرگونه اطلاعاتی که از شرح حال بیمار است ثبت می شود که پزشک در موارد لازم بتواند به آن رجوع کند و یا گزارش تهیه کند.

 

10. مشاهده نسخه توسط بیمار: بسیاری از پزشکان به دلیل اشتباهات رایجی که داروخانه ها هنگام تحویل نسخه به بیمار مرتکب می شوند، از بیمار می خواهند تا پس از دریافت دارو مجددا برای تایید به پزشک مراجعه کنند. اما در سامانه پارسیز طب برای جلوگیری از اتلاف وقت بیمار و پزشک، ارسال لینک تصویر نسخه از طریق پیامک برای بیمار پس از ویزیت و نسخه نویسی الکترونیک، به منظور دسترسی بیمار به جزئیات نسخه انجام میشود و از مراجعات غیر ضروری به مطب می کاهد.

 

11. هشدار تداخل دارویی: ما در پارسیزطب به همه چیز فکر کردیم. برای ما علاوه بر راحتی کار پزشکان، سلامت بیماران نیز در اولویت است، مثلا تداخلات دارویی. که یکی از مهم ترین علل خطاهای پزشکی می باشند. شدت این تداخلات می‌تواند خفیف تا شدید و حتی تهدید کننده یا کشنده باشد. به همین دلیل یکی از قابلیت های مهم سامانه پارسیزطب، ثبت هشدار تداخل دارویی است، که با اعلام هشدار در هنگام تجویز دارو، می تواند نقش بسزایی در حفظ سلامت بیمار داشته باشد و آسودگی خاطر پزشک در جهت کاهش اشتباهات و خطاهای سهوی داشته باشد.

 

12. نسخه نویسی الکترونیک: دیگر نیازی نیست برای ثبت نسخه الکترونیکی همزمان چند سامانه باز کنید! سامانه پارسیز طب، به سامانه بیمه ای کشور متصل می باشد و نیازی نیست جداگانه در سایت تامین اجتماعی یا بیمه سلامت نسخه خود را ثبت کنید. یعنی تمام داروها و یا خدمات پاراکلینیکی که پزشک در بستر پارسیزطب برای بیمار تجویز می کند، به بیمه  ارسال می شود. برای انجام آن، احراز هویت بیمار تنها با کد ملی او صورت می‌گیرد و پزشک ضمن دسترسی به لیست داروهای مورد تایید و حتی با استفاده از الگوهای پر تکرار دارویی با دو حالت تایپ یا قلم نوری، می تواند نسخه را ثبت کند.

 

13. حسابداری پیشرفته: حسابداری درمانگاه ها، کلینیک ها و مراکز درمانی در گروه حسابداری خدماتی قرار میگیرد. با استفاده از سامانه جامع پارسیزطب، دیگر نیازی به یک نرم افزار حسابداری ساده هم نخواهید داشت. چرا که کلیه امور مالی در مراکز درمانی، شامل جمع آوری، ثبت و صدور اسناد و عملیات های مالی در قسمت های مختلف، توسط همین سیستم انجام می‌شود. حتی می‌توانید اطلاعاتی مانند موجودی حساب یا بدهی معوق برای هر بیمار معین را با چند کلیک مشاهده کنید و کلیه حساب‌ها و دریافتی‌ها را متمرکز کنید. همچنین قابلیت ایجاد ساختار پرداخت مبتنی بر کمیسیون نیز در سامانه پارسیزطب وجود دارد.

 

14. انبارداری پیشرفته: بسیاری از مراکز درمانی از اهمیت مدیریت انبار و اقلام مصرفی خود غافل اند. شاید به این دلیل که تا کنون سیستم مناسبی برای آن پیدا نکردند! اما سامانه‌ی جامع پارسیز طب به منظور مدیریت‌ زنجیره‌تامین در مراقبت‌های بهداشت و درمان، افزایش دقت در عملکرد انبار، کنترل، مدیریت و سازماندهی اقلام موجود در انبار و به طور کل موجودی انبار، طبقه بندی و چیدمان، بسته ‌بندی محصولات و حمل و نقل و ورود و خروج کالاها، بخش انبارداری پیشرفته را به عنوان یک زیر سیستم تهیه و مورد بهره برداری قرار داد.

 

15. بیمه گری: بیمه گری برای تعامل با تمامی شرکت های بیمه جهت پوشش دهی هزینه‌های درمان می‌باشد. سامانه پارسیز طب، با امکان تعریف انواع بیمه های پایه، مشخص کردن سهم بیمار و بیمه و امکان تهیه دیسکت بر اساس فرمت های تعیین شده، با تمامی شرکت های بیمه در تعامل است. مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح و ... . همچنین نسخه های الکترونیک تجویز شده، برای بیمار، به سامانه ی بیمه ی مورد نظر ارسال خواهد شد.

 

16. ثبت علائم حیاتی بیمار: علائم حیاتی اندازه‌گیری‌هایی هستند که عملکرد پایه و ابتدایی بدن را نشان ‌می‌دهند. چرا این ثبت علائم اهمیت دارند؟ به این دلیل ثبت علائم حیاتی برای شناسایی و ارزیابی مشکلات پزشکی سودمند هستند. در سامانه پارسیز طب نیز تمامی علائم حیاتی درج شده در مراجعات مختلف مانند فشار خون، قند خون، نبض، قد، وزن و .. همراه با تاریخ، در سامانه درج می شود و پزشک می تواند در فرم ویزیت، این علائم را در قالب نمودارهای گرافیکی جذاب مشاهده کرده و وضعیت سلامتی بیمار را تحلیل کند.

 

17. ثبت آزمایشات بیمار: ممکن است دسته ای از آزمایشات برای برخی تخصص های پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. مانند آزمایش قند خون برای متخصص غدد. ثبت نتایج آزمایشات بیمار در سامانه پارسیزطب شامل تمامی آزمایشات انجام شده می باشد که با انتخاب نوع آزمایش و اسکن نتیجه آزمایش در پرونده الکترونیک بیمار ثبت میگردد. زمانی که بیمار در حال ویزیت می باشد پزشک می تواند نتیجه آزمایشی که از قبل توسط منشی در سامانه پارسیزطب اسکن شده را ملاحظه نماید و همچنین این امکان را خواهد داشت تا نتایج مراجعات قبلی بیمار را مرور کند.

 

18. ثبت علائق خاص بیمار: یک کلینیک درمانی مخصوص کودکان را در نظر بگیرید؛ اگر بیمار شما کودکی خردسال باشد که به شخصیت کارتونی و یا عروسک و .. علاقه داشته باشد، در این صورت برای برقراری ارتباط موثر و کاهش ترس کودک می توان از علایق او کمک گرفت. ثبت علائق خاص بیماران در سامانه پارسیزطب می‌تواند در بهبود کیفیت ارائه خدمات به آنها، کاهش اضطراب و هیجانات بیماران، درک بیشتر نیازهای فردی و ارتباط مثبت بین بیمار و پزشک نقش موثری داشته باشد.

 

19. مشاوره آنلاین: شاید برای شما هم پیش آمده که مشکل جدی نداشتید و صرفا نیاز به یک مشاوره پزشکی داشتید و نمیخواستید تا مطب دکتر برای ویزیت تشریف ببرید. در سامانه پارسیز طب، با توجه به اینکه امکان دریافت نوبت و رزرو وقت به صورت آنلاین برای بیماران فراهم گردید، کلیه افراد می توانند از گزینه ای به نام مشاوره آنلاین با پزشک نیز استفاده کنند. این قابلیت به هیچ عنوان محدود به زمان و مکان نیست و افراد در هر جایی که امکان اتصال به اینترنت را داشته باشند می تواند انجام پذیرد. یکی از کاربرد های فوق العاده ای که این روش از ویزیت دارد این است که نیازی به مراجعه حضوری بیمار نیست و در زمان او صرفه جویی می کند.

 

20. اسکن تصاویر: در مراکز درمانی منبع اصلی اطلاعات بیماران، اسناد و مدارک پزشکی می باشند. در سامانه پارسیز طب برای سهولت در درج انواع مدارک پزشکی بیمار در سامانه، یکی از الزامات، قابلیت اتصال مستقیم انواع اسکنرها به پارسیزطب جهت آپلود مدارک بیمار در فرمت های مختلف می‌باشد که منجر به مدیریت بهتر اسناد و همچنین بایگانی اسناد پزشکی می‌شود. منشی نیز می تواند کلیه مدارک پزشکی بیمار اعم از سونوگرافی، تصاویر رادیولوزی و .. را در پرونده الکترونیک بیمار ثبت کند و پزشک می تواند در فرم ویزیت، کلیه این اطلاعات را بررسی کرده و وضعیت سلامتی بیمار را تحلیل کند.

 

21. سیستم پیامک: بازاریابی پیامکی مهم‌ترین روش بازاریابی و تبلیغات برای مراکز پزشکی و درمانی است. بیماران مایل هستند که به ساده ‌ترین و بی‌درد سرترین شکل ممکن خدمات را دریافت کنند و از تغییرات رزرو وقت خود و اطلاعیه ها و .. آگاه شوند. ساده ترین ابزار برای ایجاد این ارتباط پیامک می باشد که در سامانه پارسیز طب، دسترسی به این ابزار از درون پنل ممکن گردید. شاید آدم‌ها در موقعیت‌هایی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، اما مسلماً همه به موبایل دسترسی دارند. اگر شما مدیر یک بیمارستان، مرکز بهداشتی یا درمانگاه هستید، سامانه پیامکی پارسیزطب می تواند به شما کمک کند که از طریق ارسال پیامک انبوه، با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید.

 

22. آمار و گزارشات پیشرفته: دسترسی به انواع گزارشات تجمیعی و تفکیکی از زیرمجموعه های مراکز درمانی و یا از بخش های مختلف یک مرکز، می‌تواند دید شفاف تری از مدیریت آنها و عملکرد و نتاج تصمیم گیری ها بدهد. پس بدون شک جای یک سیستم گزارش دهی پیشرفته در سامانه پارسیزطب خالی نخواهد بود. در سامانه پارسیز طب، تمامی اقدامات شما ثبت خواهد شد. و می توانید در مواقع لازم از این اطلاعات ثبت شده گزارش هایی را تهیه کنید. تمامی اطلاعات مربوط به بخش پذیرش، نوبت ها، امور مالی، خدمات، کالا ها و درآمدها، بیمه و .. از بخش گزارشات قابل دسترس خواهد بود.

 

23. سطح دسترسی پیشرفته: به عنوان یک پزشک، اگر برای شما هم مهم است که منشی یا دستیارتان فقط به بخش  های مربوط به خودشان دسترسی داشته باشند، خبر خوبی برایتان داریم. در سامانه پارسیزطب، با ایجاد نقش‌های مختلف برای کاربران و تخصیص دسترسی‌های مشخص به هریک از پزشکان، دستیاران و افرادی که با سامانه کار می‌کنند، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی نیز رعایت خواهد شد. وقتی هر کاربر به بخش خودش دسترسی داشته باشد، اطلاعات ثبت شده در سامانه، دقیق تر نظارت خواهد شد و در نهایت به بالا بردن بهره وری این مراکز کمک شایانی خواهد کرد.

 

24. چت و گفت و گو: در فضای کاری همه باید در دسترس باشند. نگرانی از فیلترینگ، در دسترس نبودن کاربر، عدم ارسال پیام و موارد دیگر فقط موجب کند شدن کارها خواهد شد. اما وقتی به سراغ یک سامانه جامع برای مدیریت مرکز درمانی خود بروید، هیچ نگرانی از بابت این دست چالش ها نخواهید داشت. قابلیت چت و گفت و گو از جمله ابزارهای ساده و پرکاربرد در سامانه پارسیزطب است که در صورت بروز مشکلات، سوالات ضروری، ارسال فایل، فایل صوتی و ویدئوی لحظه‌ای، به کمک کاربران مراکز درمانی آمده و در ادامه، برقراری ارتباط مستقیم پزشک با دستیار و منشی را از طریق ایجاد فضای گروهی یا خصوصی، فراهم می‌کند.

 

25. مکاتبات اداری: مکاتبات فقط برای ادارات نیست! سامانه پارسیز طب برای مراکز درمانی و حتی کلینیک‌ها هم زیر سیستم مکاتبات را راه اندازی می کند. به این دلیل که مکاتبات اداری در مراکز درمانی می‌تواند شامل مجموعه‌ای از نامه‌ها، ایمیل‌ها، اسناد، گزارش‌های مالی، پژوهش‌های بالینی، گزارش‌های عملکرد و موارد دیگری باشد که به منظور انتقال اطلاعات، ارائه درخواست‌ها، پاسخ به مشکلات و موارد دیگر بین اعضای این مراکز و حتی نظام پزشکی رد‌و‌بدل می‌شود. سامانه پارسیزطب با این اقدام باعث استفاده بهینه از زمان با عملیات خودکارسازی فرآیندهای اداری مراکز درمانی و انجام تمامی کارهای اداری در هر زمان و حتی خارج از محل کار شد.

 

26. یادداشت و هشدار: بدون شک همه ی ما یکسری کارهای روزانه داریم که نیاز هست آن ها را به خاطر بسپاریم. بخش یادداشت و هشدار یکی ویژگی های کارآمد سامانه پارسیزطب، جهت مدیریت و سازماندهی کارهای روزانه و امور شخصی و کارهای مرتبط با مطب یا کلینیک، و ثبت پیگیری ‌ها می باشد. در هنگام درج یادداشت مثلا یک قرار ملاقات مهم، سامانه از شما تقاضای تاریخ یادآوری می کند. و پس از درج این یادداشت ها، دقیقا در همان تاریخ و در زمان تعیین شده، سیستم اعلان هشدار، کار مورد نظر را یادآوری خواهد کرد. در پارسیزطب حتی پزشک یا منشی نیز می توانند برای یکدیگر یادداشت ثبت کنند.

 

27. اطلاعیه: اطلاعیه پیام کوتاهی است که به‌طور معمول برای ابلاغ سیاست‌ها و دستورالعمل ها در یک سازمان استفاده می‌شود. در سامانه ی پارسیزطب هم ادمین یا مدیر سیستم مرکز درمانی می تواند اخبارها، اطلاعیه ها، و یا هشدارهای لازم را به عنوان اطلاعیه برای پزشکان یا کارکنان کلینیک ارسال کند. همچنین، سازمان نظام صنفی پزشکی نیز می تواند اخبار جدید و اطلاعیه ها را برای پزشکان ارسال کند.

 

28. دانشنامه: برای ما در پارسیزطب مهم است که به رفاه بیشتر پزشکان فکر کنیم. به همین دلیل سعی شد تا در این سیستم جامع تمام نیازهای مراکز درمانی و پزشکان پاسخ داده شود. حتی یک کتابخانه آنلاین که پزشکان بتوانند به آن رجوع کنند. در واقع وجود یک دانشنامه جامع تخصصی که انواع کتب و مقلات علمی مرجع در آن جمع آوری شدند، به منظور دسترسی راحت تر به منابع روز پزشکی و سلامت، قابلیتی است که به منظور حفاظت و اشاعه دانش و اطلاعات پزشکی در سامانه پارسیزطب گرد آوری شده و امکان دانلود و یا حتی آپلود انواع کتب مرجع را برای کاربران فراهم کرده.

 

29. تبديل صوت به متن: در سامانه جامع پارسیزطب، هر ابزاری که باعث افزایش سرعت پزشک در ویزیت یک بیمار خواهد شد را فراهم نمودیم. مانند قابلیت تایپ صوتی. در واقع تبدیل صوت به متن به پزشکان احساس یک مکالمه صوتی را می‌دهد. بدون شک برای کاربران و پزشکان، بسیار راحت است که بدون هیچ ابزار اضافه یا نصب نرم افزار، گفتار فارسی را بدون غلط املایی به متن تبدیل نمایید. چرا که بجای صرف زمان برای نوشتن شرح حال بیمار به صورت دست نویس، به سادگی با سامانه گفت و گو میکنند و شرح حال و توصیه های مربوط به بیمار را وارد پرونده پزشکی وی می کنند.

 

30. باشگاه مشتريان: باشگاه مشتریان در اثر گردآوردن مراجعه کنندگان یک مرکز درمانی در کنار هم و ثبت اطلاعات آن‌ها به وجود می‌آید و در دست داشتن این اطلاعات برای برنامه ریزی های آینده مراکز درمانی و یا اطلاع رسانی ها و .. مفید خواهد بود. در سامانه پارسیزطب نیز کلیه اطلاعات دموگرافیک بیماران در یک بانک اطلاعاتی ثبت خواهد شد و می‌توان برای آن‌ها برنامه ریزی مدون در حوزه خدمات درمانی انجام داد. ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه به بیماران، باعث جذب مراجعه کنندگان جدید و افزایش رضایت بیماران قبلی می شود تا دوباره برای دریافت خدمات درمانی به آن مرکز مراجعه کنند.

 

31. سيستم حضورغياب و حقوق دستمزد: با توجه به گروه های مختلف کاری و شیف های کاری متنوع و پیچیده ای که در مراکز درمانی وجود دارد، کنترل تردد کارکنان از موارد حساس در بحث پرداخت ها می باشد. در سامانه پارسیزطب زیر سیستم حضور غیاب برای ثبت تردد کارکنان شامل ساعات ورود، مرخصی ساعتی، ساعات پایان کار، ماموریت و… در یک مرکز درمانی استفاده می شود تا با اتصال به سایر سامانه ها مانند حقوق و دستمزد، با توجه به راندمان هر یک از اعضا بتوان حقوق و دستمزد او را را پرداخت نمود. همچنین یک گزارش جامع و مفید از تردد های هر یک از کارکنان به صورت کلی یا کاملا مجزا را در پایان هر ماه ارائه می‌دهد.

 

32. نظام ارجاع: نظام ارجاع نوعی خدمات بهداشتی – درمانی  ارائه شده توسط نظام سلامت هست که در آن بیماران باید طبق سلسله مراتب  و سطوح مختلفی به مراکز درمانی مورد نظر مراجعه کنند. در سامانه پارسیزطب ما امکان ارجاع بیمار توسط یک پزشک به پزشک دیگر را فراهم نمودیم. در این برنامه ابتدا بیماران به پزشک خانواده خود در سطح ۱ مراجعه می کنند پزشک پس از تشکیل پرونده سلامت در صورت نیاز به خدمات سطح ۲، فرد را به متخصص مربوطه ارجاع می دهد. بیمار توسط واحد پذیرش همان مرکز یا مطب پزشک عمومی برای اخذ نوبت الکترونیک از مطب متخصص یا درمانگاه و بیمارستان راهنمایی می گردد. بیمار در زمان و مکان مشخص شده در قبض نوبت دهی به مرکز درمانی مراجعه و توسط متخصص ویزیت می گردد. نسخه به صورت الکترونیک ثبت و تشخیص بیمار نیز ثبت می گردد. پس از طی مراحل درمان پسخوراند مجددا برای پزشک خانواده ارسال می گردد تا ادامه درمان توسط وی صورت پذیرد.