آشنایی با نرم افزار مدیریت مطب پارسیز طب 1402/05/12

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک چیست؟

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک برای ساده سازی و خودکارسازی عملیات روزمره برای متخصصان سلامت طراحی شده است. پیش‌تر در مقاله‌ای در خصوص ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک صحبت کردیم.

کارهای اداری مانند سازماندهی پذیرش و صندق، مدیریت نوبت دهی‌ها، رزروها و گزارش‌دهی می‌توانند با استفاده از این نرم افزار مدیریت مطب بسیار ساده‌تر انجام شوند.

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک انتخابی شما ممکن است طیف وسیعی از خدمات را ارائه دهد که همچنین می تواند به بهبود سطح خدمات ارائه شده کلینیک شما کمک کند.

در نهایت، نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک برای ارائه ابزارهای متنوعی ایجاد شده است که به ایجاد یک مطب یا کلینیک روان تر کمک می کند.

 

بهترین نرم افزار مطب کدام است؟

برای شناسایی بهترین نرم افزار مطب، می‌توانید به این موارد توجه کنید:

  1. نیازهای مطب: ابتدا باید نیازهای خاص مطب خود را مشخص کنید؛ این شامل امور مالی، مدیریت بیماران، روند درمان و غیره می‌شود.
  2. امکانات نرم‌افزار: از امکاناتی نظیر مدیریت قرار ملاقات، سفارش دارو، نسخه‌ها، گزارش‌دهی مالی و پزشکی، اتصال به بانک اطلاعات پزشکی الکترونیکی  (EMR) و امنیت داده‌ها استفاده کنید.
  3. کارایی و کاربرپذیری: امتیازات و بازخوردهای کاربران فعلی نرم‌ افزار مدیریت مطب می‌تواند به شما کمک کند.
  4. هزینه: بررسی هزینه‌های نرم‌ افزار مدیریت مطب از جمله هزینه‌های نصب، استفاده و پشتیبانی می‌تواند تصمیم‌گیری را آسان‌تر کند.
  5. پشتیبانی و آپدیت: امکانات پشتیبانی، آپدیت‌ها و اصلاحات نیز می‌توانند نقش مهمی در انتخاب نرم ‌افزار مدیریت مطب مناسب برای مطب شما داشته باشند.
  6. یکپارچگی با تجهیزات پزشکی: اگر مطب شما از تجهیزات پزشکی خاصی استفاده می‌کند، امکانات این نرم‌ افزار برای ادغام با این تجهیزات می‌تواند بسیار مهم باشد.
  7. تطبیق با قوانین: تضمین کنید که نرم‌افزار مدیریت مطب از نظر حقوقی و مقررات حاکم در کشور مطابقت دارد.
  8. امکان اتصال به سامانه‌های بیمارستانی و داروخانه‌ها: این اتصالات می‌توانند انتقال اطلاعات و اطمینان از صحت و سرعت پروسه‌های درمانی و دارویی را بالا ببرند.
  9. نصب و راه‌اندازی: مطمئن شوید که فرآیند نصب و راه‌اندازی نرم‌ افزار مدیریت مطب به ‌همراه آموزش و پشتیبانی مرتبط با آن به درستی انجام می‌شود.
  10. امکانات ارتباطی: نظیر امکان ارسال پیامک و یا ایمیل به بیماران برای یادآوری قرار ملاقات و یا اطلاع‌رسانی‌های پزشکی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، تحقیقات بیشتر و مشورت با صاحبان مطب‌های دیگر نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا نرم‌افزار مناسبی برای مطب خود انتخاب کنید.

 

مزایای نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک تقویم که مدیریت یکپارچه نوبت‌دهی‌ها و برنامه های پزشک را ارائه می دهد.
  • یک سیستم پیام رسانی خودکار برای کمک به ارتباط بین کارکنان و بیماران.
  • امکان ارسال فاکتورها به صورت تکی یا عمده برای اشخاص ثالث و بیماران.
  • فرم‌های دریافت و رضایت آنلاین که به کاهش زمان اداری برای کارکنان کمک می‌کند و در عین حال تجربه‌ای یکپارچه را برای بیماران فراهم می‌کند.
  • انواع ادغام ها می توانند به بیماران و کارکنان شما در انجام کارهایی مانند پرداخت آنلاین و رزرو کمک کنند.
  • توانایی ایجاد طیف وسیعی از گزارش ها برای مناطق مختلف در کلینیک شما.
  • قابلیت افزودن نمادها، نمودارها و متن به یادداشت های بالینی شما.
  • داشتن نرم افزار مبتنی بر ابر یک مزیت بزرگ است زیرا به شما امکان می دهد بدون توجه به موقعیت مکانی به داده های کلینیک خود دسترسی داشته باشید.

 

نگهداری سوابق بالینی در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک باید قابلیتی برای ایجاد و مشاهده سابقه پرونده بیمار داشته باشد. یادداشت‌های بالینی می‌توانند به ایجاد سابقه‌ای از سابقه سلامتی بیمار شما کمک کنند.

یادداشت‌های بالینی شما ممکن است به شما امکان اضافه کردن نمادها و نمودارهای بالینی را به همراه توانایی ایجاد احتمالاً الگوهای سفارشی‌سازی کنند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک خود، باید بتوانید یادداشت های بالینی بیمار را حفظ کنید. این تضمین می کند که یادداشت های بالینی هر بیمار تا حد امکان به روز باشد.

نرم افزار انتخابی شما باید به ارائه دهندگان شما امکان دهد تا سوابق سلامت بیمار خود را برای بهترین نتایج برای بیماران شما به اشتراک بگذارند.

 

گزارش و تحلیل بالینی

استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک خود برای تولید گزارش می تواند به شما کمک کند تا در مورد هر جنبه ای از کلینیک خود اگاهی به دست آورید.

چند نمونه از گزارش‌هایی که ممکن است ایجاد کنید شامل موارد زیر است:

  • درآمد - فعالیت و گزارش بدهی ها
  • اداره - گزارشات موجودی و انبار
  • مدیریت - عملکرد کارکنان و گزارش های KPI
  • بازاریابی - گزارش حضور و غیاب و مراجعه کننده

 

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مبتنی بر ابر (تحت وب)

یک نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب، محدودیت‌های مرتبط شدن با یک مکان واحد برای دسترسی به پایگاه داده کلینیک را حذف می‌کند.

داشتن نرم افزار آنلاین به این معنی است که تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به اینترنت است و می توانید از هر جایی کار کنید.

با نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک مبتنی بر ابر، به این معنی است که هر به‌روزرسانی سیستمی خودکار است و به شما امکان می‌دهد فقط بر روی عملیات مطب یا کلینیک خود تمرکز کنید.

 

زمان جمع بندی است!

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مانند پارسیزطب فشار ناشی از نیاز به مدیریت دستی اجرای روزانه کلینیک شما را از بین می برد و در عوض امکان خودکارسازی پیام ها، مدیریت ساده نوبت‌دهی و گزارش های تولید آسان را فراهم می کند.

هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک خود، می خواهید نیازهای مشتریان، کارکنان و جهت کلی کسب و کار خود را در نظر داشته باشید.

مقایسه نرم افزار مدیریت کلینیک برای کشف اینکه کدام نرم افزار کلینیک برای شما بهترین است ضروری است.

 

 

نرم افزار مطب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار داروخانه . نرم افزار دندانپزشکی . نرم افزار رادیولوژی . نرم افزار مطب پارسیزطب . نرم افزار مطب رایگان . بهترین نرم افزار مطب . ارزانترین نرم افزار مطب . مقایسه نرم افزار مطب پارسیز طب. پارسیز طب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. نرم افزار درمانگاه. نرم افزار مطب خوب. نرم افزار دندانپزشکی رایگان . نرم افزار فیزیوتراپی . نرم افزار پزشکی. نرم افزار مطب. نرم افزار نوبت دهی. نرم افزار مشاوره پزشکی. مشاوره پزشکی رایگان.