چرا مراکز درمانی به نرم افزار مدیریت یکپارچه نیاز دارند؟ 1402/06/02

چرا مراکز درمانی به نرم افزار مدیریت یکپارچه نیاز دارند؟

 

یکی از ابتدایی و پایه ای ترین اصول در هر کسب و کاری، داشتن حساب و کتاب دقیق در آن کار است. مطب  و حرفه پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با داشتن یک نرم افزار مدیریت مطب ، می توانیم تصمیم های بهتری بگیریم، پیش بینی بهتری داشته باشیم و در اصطلاح مطب در مشتمان باشد.

امروزه، یک دندانپزشک ، چشم پزشک و… می تواند با طیف گسترده ای از نرم افزارهای موجود، یک مطب را کاملاً بدون کاغذ اداره کند. از صفر تا صد مطب؛ پذیرش بیمار، نوبت دهی، تعرفه گذاری، صندوق، گزارش گیری و… در دسترس است. نرم افزار مطب از سوابق بیماران شما محافظت می کند و از لحاظ فضایی نیز مجبور نیستید حجمی از اطلاعات کاغذی بیماران را در کنج کمد نگهداری کنید.

یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک اگر خوب باشد کمک می‌کند تصمیم‌های پیچیده را ساده و سریع و دقیق بگیریم. مثلاً اینکه اگر بخواهیم یک وسیله پاراکلینیکی بخریم، می‌توانیم از چند ماه قبل تعداد درخواست‌هایی که ممکن است داشته باشیم شبیه به سازه بیماران، در نرم افزار ثبت کرده و بعد آنها را آنالیز کرده و ببینیم نقطه سر‌به‌سر آن کجا خواهد بود.

 

چه عواملی می تواند در انتخاب یک نرم افزار مدیریت مطب مهم و تاثیرگذار باشد؟

انتخاب یک نرم افزار مدیریت مطب پارسیزطب می تواند ویژگی هایی را شامل شود که شما با اجرای یک نرم افزار نیازمند آنها باشید. بیشتر ویژگی های مورد نظر پزشکان از یک برنامه مدیریت مطب می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • جذب بیمار
  • سیستم نوبت دهی هوشمند
  • تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت بیماران با بالاترین ضریب امنیتی
  • کاهش زمان سرویس دهی به مراجعین
  • تماس هوشمند برای یادآور دارو
  • امنیت بالا در ذخیره سازی، تفکیک و انتقال اطلاعات، سوابق بیمار و پزشکان
  • تجویز الکترونیکی پزشکان در کوتاه ترین زمان
  • دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت و موبایل (استفاده از تکنولوژی رایانش ابری)
  • پیگیری وضعیت بیمار در طول درمان و پس از ترخیص
  • و ....

نرم افزار مدیریت مطب چیست و چرا اهمیت دارد؟

وقتی فردی به کلینیک مراجعه می کند، ممکن است همه چیز سازماندهی شده و به روز به نظر برسد، اما ساختن آن به این شکل کار آسانی نیست. تلاش‌های زیادی برای سازمان‌دهی داده‌های بیماران، مدیریت حساب‌ها، بررسی بخش کارمندان، و راضی نگه داشتن مشتریان و کارکنان به یک اندازه انجام می‌شود. درمورد تاثیر نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک بر افزایش رضایت بیماران نیز سابقا مطلبی منتشر کردیم.

با پیشرفت های تکنولوژیکی، نرم افزاری به وجود آمده است که به مدیریت تمام داده های کلینیک شما کمک می کند. روزهایی که مجبور بودید داده ها را به صورت دستی وارد کنید و ذخیره کنید یا روی کاغذهای متعدد چاپ کنید و آنها را سازماندهی کنید، گذشته است. تنها با یک کلیک تمام اطلاعات شما با یک کلیک به کمک نرم افزار مدیریت کلینیک قابل مشاهده است.

نرم افزار مدیریت کلینیک راه حلی پویا برای هماهنگی تمامی وظایف اداری در یک کلینیک ارائه می دهد. با ویژگی های نوآورانه و جامع، گردش کار را بهبود می بخشد و کارایی را افزایش می دهد. این نرم افزار یک سیستم مدیریت ابری است که کسب و کار شما را ساده تر از آنچه به نظر می رسد می کند. در اینجا برخی از مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک آورده شده است:

1. دسترسی آسان تر به داده های بیمار

با کمک نرم افزار مدیریت کلینیک می توان به راحتی داده ها را ثبت کرد و بعداً به آنها دسترسی داشت. این نرم افزار به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات مربوط به بیماران خود را سازماندهی کنید، مانند سابقه پزشکی قبلی، آزمایشات، تشخیص و مشکلات آنها.

2. مدیریت کارکنان

کارکنان برای هر سازمانی دارایی هستند. بررسی کارمندان به عنوان یک کلینیک برای اطمینان از رضایت آنها ضروری است. در حالی که اغلب اوقات، افراد برای بررسی فعالیت های کارکنان گمارده می شوند، اما کارایی بالایی ندارند. با کمک نرم افزار مدیریت کلینیک می توان به این امر رسیدگی کرد. این نرم افزار با بررسی زمان ورود و خروج کارکنان، سوابق عملکرد، و حتی در هماهنگی بین بخش های مختلف به مدیریت آنها کمک می کند.

3. اسناد پیشرفته

مزیت اصلی نرم افزار مدیریت کلینیک این است که به خلاص شدن از شر کلیه کارهای اداری کمک می کند. این تضمین می‌کند که داده‌ها ایمن و سازمان‌دهی‌شده هستند و فرد باید نگران فرسودگی آن باشد. علاوه بر این، از آنجایی که تمام اسناد به صورت دیجیتالی انجام می شود، رسیدگی به بیمه ها و مطالبات نیز آسان خواهد بود. از داشتن خدمات سریع‌تر گرفته تا مستندسازی هر تعامل با بیماران، این نرم‌افزار به مستندسازی و نگهداری آسان کمک می‌کند.

4. خطای کمتر

از آنجایی که بیشتر مستندات به صورت دیجیتالی و خودکار انجام می شود، دخالت انسان بسیار اندک است. به همین دلیل، دامنه اشتباه تقریباً باطل است. داده‌هایی که ذخیره می‌شوند بسیار دقیق می‌شوند، که نه تنها در تشخیص بیمار بلکه در بخش‌های دیگر مانند صورت‌حساب، نگهداری حساب‌ها و به‌روزرسانی اطلاعات کمک می‌کند. برخی از بهترین نرم افزارهای مدیریت کلینیک حتی داده هایی را که به اشتباه توسط کارمندان وارد شده اند تصحیح می کنند.

5. امنیت داده ها

به عنوان یک کلینیک، تمام داده های شما باید از امنیت بالایی برخوردار باشند. بایگانی سوابق بیمار و سوابق کارمندان ضروری است زیرا این داده ها بعداً مفید خواهند بود. همچنین برای ذخیره داده ها از نرم افزار مدیریت بیمار استفاده کنید. با این حال، هیچ کس نمی تواند به داده ها دسترسی داشته باشد و فقط پرسنل مجاز مجاز به انجام این کار هستند. یک نرم افزار مدیریت کلینیک با ذخیره آن در یک سیستم مدیریت ابری و داشتن شناسه های ورود برای دسترسی، ایمنی کامل داده های شما را تضمین می کند.

6. انعطاف پذیری

در مقایسه با سایر نرم افزارها، مزیت بهترین نرم افزار مدیریت کلینیک در این است که می توان از آن حتی در کلینیک‌های کوچک استفاده کرد. می توان آن را به گونه ای مقیاس بندی و تنظیم کرد تا نیازهای مدیریت در آن زمان را برآورده کند. علاوه بر این، همانطور که کسب و کار و کلینیک شما رشد می‌کند، به طور خودکار برای رفع نیازها مقیاس می شود. استفاده از این نرم افزار آسان است و برای کار با آن به آموزش یا دانش بیشتری نیاز ندارد.

7. مقرون به صرفه

یافتن کارمندانی برای مدیریت کارهای اداری بسیار سخت است. علاوه بر این، باید کارمندان زیادی را برای مراقبت از هر یک از کارهای اداری در کلینیک اختصاص دهید. یک نرم افزار مدیریت کلینیک به کاهش تعداد کارمندان و کاهش هزینه کمک می کند. علاوه بر این، خود نرم افزار پرهزینه نیست و به راحتی مقرون به صرفه است. از آنجایی که کار با آن بسیار آسان است، نباید نگران هزینه های آموزشی بود.

8. سرویس سریع

این نرم افزار به هماهنگی، سازماندهی و تسهیل کار کمک می کند. به مدیریت فعالیت های روزانه در مراکز درمانی کمک می کند. فعالیت هایی مانند رزرو نوبت، بررسی سوابق و آزمایشات پزشکی بیمار، تهیه صورت حساب و بررسی بیمه. بسیاری از فعالیت های دیگر را می توان تنها با یک کلیک انجام داد. بنابراین گردش کار در مراکز درمانی افزایش می یابد و به ارائه خدمات سریع به مشتریان کمک می کند. این نیز منجر به خدمات بهتر می شود.

 

 

نرم افزار مطب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار داروخانه . نرم افزار دندانپزشکی . نرم افزار رادیولوژی . نرم افزار مطب پارسیزطب . نرم افزار مطب رایگان . بهترین نرم افزار مطب . ارزانترین نرم افزار مطب . مقایسه نرم افزار مطب پارسیز طب. پارسیز طب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. نرم افزار درمانگاه. نرم افزار مطب خوب. نرم افزار دندانپزشکی رایگان . نرم افزار فیزیوتراپی . نرم افزار پزشکی. نرم افزار مطب. نرم افزار نوبت دهی. نرم افزار مشاوره پزشکی. مشاوره پزشکی رایگان.