نرم افزار مدیریت درمانگاه 1402/08/27

نرم افزار مدیریت درمانگاه

اگر میخواهید از اهمیت نرم افزار مدیریت درمانگاه با خبر شوید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. مدیران مراکز بهداشتی و درمانی بی وقفه با چالش درخواست‌های جدید بیماران و افزایش نیازهای آنان مواجه هستند و از سوی دیگر الزام به اجرای دستورالعمل ها و استانداردهای جدید از طرف سازمان‌های مرجع همچون بیمه، وزارت بهداشت و…  نیز باید در دستور کار آن‌ها باشد. همچین اجرای سیاست‌هایی جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات، همواره جزء اهداف و چشم‌اندازهای این مراکز است. برای برطرف نمودن این چالش‌ها، مراکز درمانی باید خود را به سامانه‌های یکپارچه مبتنی بر فناوری روز دنیا مانند نرم افزار مدیریت درمانگاه مجهز نمایند تا بتوانند با تکیه بر امکانات آن، خدمات بهتر و با کیفیت‌تری به بیماران ارائه نماید و موجب جلب رضایت آن‌ها شوند.

 

آشنایی با نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیزطب

نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیزطب با رویکردی متفاوت نسبت به سایر رقبای خود و آنالیز دقیق نیازهای جامعه سلامت ایران در حوزه فناوری، اقدام به تحلیل دقیق فرایندهای مرتبط به هم در مراکز درمانی نمود و در نهایت با ارائه سامانه‌ای یکپارچه و کاربرپسند برای مدیریت بخش‌های مختلف یک مرکز درمانی، اعم از پذیرش، صندوق، رزرو وقت، پرونده الکترونیک، حسابداری و مالی، مدیریت موجودی اقلام و انبارداری، بیمه‌گری، مدیریت شیفت‌ کاری، محاسبه سهم پزشک و دستیار، ارائه ماژول‌های تخصصی و... توانست یک نرم افزار مدیریت درمانگاه به روز و مطابق با چشم‌انداز آینده نگرانه‌ی مراکز بهداشتی درمانی ارائه نماید.

مدیریت مطب پارسیزطب

مزایای نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیز طب

صرفه جویی در زمان: با استفاده از نرم افزار مدیریت درمانگاه، بیماران و پرسنل درگیر کارهای تکراری نخواهند شد و زمان انتظار و انجام فرایندهای درمانی بسیار کاهش می‌یابد. به علاوه اینکه نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیز طب کاملا یکپارچه است و از ورود دوباره اطلاعات جلوگیری می‌کند.

کاهش هزینه‌ها: یک نرم افزار مدیریت درمانگاه یکپارچه و فرایندمحور، شما را از وابستگی به هرگونه کاغذ رها می‌کند و نیازی نیست برای ارتباط و ارسال اطلاعات از هر بخشی به بخش دیگر، از انواع فرم‌های درخواست فیزیکی استفاده کنید.

بهره‌وری و چابکی بیشتر: نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیزطب با نگاه اتوماسیونی تولید شده و با تسهیل فرایندهای پذیرش و رسیدگی به درمان بیماران، نقش چشمگیری در سرعت بخشیدن به امور اداری دارد. همین امر موجب بهره وری بالاتر کارکنان و چابکی بیشتر یک مرکز درمانی خواهد شد.

مدیریت پرونده‌های پزشکی: واقعا دیگر زمان استفاده از تعداد زیادی زونکن و نگهداری آن‌ها در کمدها و قفسه‌های چوبی گذشته است. نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیز طب، با سیستم آرشیو الکترونیک و همچنین تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیمار، توانست تا حد زیادی این معضل را برطرف نماید و دیگر مراکز درمانی را از دردسرهای هزینه‌های نگهداری پروندههای پزشکی و احتمال تخریب و گم شدن آن‌ها، رها کند.

افزایش انظباط کارکنان: زمانی که شما مرکز درمانی خود را به یک نرم افزار مدیریت درمانگاه مجهز می‌کنید، عملکرد کلیه پرسنل و افرادی که در آن مرکز مشغول فعالیت هستند، قابل ردیابی می‌شود. بدین ترتیب افراد ملزم خواهند شد تا خود را با قوانین و سیاست‌های درمانگاه تطبیق داده و برای جلب حداکثری رضایت بیماران تلاش کنند.

بهبود کیفیت درمان: یکی از مزایای نرم افزار مدیریت درمانگاه، دسترسی به سوابق بیمار و ثبت اطلاعات بالینی و دموگرافیک بیماران است که به پزشک امکان میدهد ضمن بررسی این موارد در اشکال نموداری، و حتی ارجاع آن برای سایر پزشکان مطابق سیاست‌های نظام ارجاع در همین نرم افزار، بتواند بهترین تشخیص را برای ایجاد طرح درمان برای بیماران داشته باشد.

مدیریت هزینه‌ها و درآمد: نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیزطب، مجهز به سیستم مالی و حسابداری درمانگاه است و شما به یک داشبورد مدیریتی دسترسی خواهید داشت که تمام هزینه‌ها و درآمدها و گزارش عملکرد درمانگاه را برای شما ارائه خواهد کرد.

افزایش رضایتمندی بیماران: بیمارانی که به مراکز درمانی و درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند، انتظار دارند بدون فوت وقت و درگیر شدن با روال اداری و کاغذبازی‌ها، در اسرع وقت فقط خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند. یکی از اهداف نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیز طب بر همین اصل بنا شده و حتی با تکیه بر سامانه باشگاه مشتریان در نرم افزار مدیریت درمانگاه، می‌توانید اقدامات بیشتری برای رضایتمندی مراجعه کنندگان خود بردارید.

 

ویژگی‌های بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه

برای اینکه بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه را بشناسید، ابتدا باید لیستی از نیازهای خود را تهیه کنید. شاید اولویت شما تنها موارد خاصی باشد ولی بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه از نگاه دیگران با هزاران قابلیت و امکانات که به صورت پکیج ارائه می‌شود، برای شما فقط پیچیدگی به همراه داشته باشد و نتواند کارایی لازم را ارائه دهد.

اما از نگاه کلی، بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه، می‌تواند نرم افزاری باشد که با توجه به نیازها، ضوابط و قوانین، دستورالعمل‌های سازمان‌های ذی‌ربط و مرجع و همچنین با قابلیت توسعه پذیری در آینده و همچنین اطمینان از پشتیبانی به موقع، به شما ارائه شود.

همچنین توصیه ما این است که قبل از تصمیم گیری درمورد انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه، حتما این امکان از سوی شرکت ارائه دهنده وجود داشته باشد تا بتوانید به بخشی از امکانات آن در نسخه رایگان نرم افزار مدیریت درمانگاه، دسترسی داشته باشید تا کاربری آن و یوزر فرندلی(کاربر پسند) بودن نرم افزار مدیریت درمانگاه را مورد بررسی قرار دهید.

از سوی دیگر با توجه به اینکه نرم افزار مدیریت درمانگاه، حاوی اطلاعات مهمی از پرونده‌های پزشکی افراد است و مسئولیت سنگینی برای شما از لحاظ حفظ سیاست‌های حریم شخصی بیماران وجود دارد، مهم است که نرم افزار مدیریت درمانگاه مورد نظر، تاییدیه‌های لازم را از سازمان‌های مرجع و گواهی‌نامه‌های امنیتی را داشته باشد.

 

امکانات نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیز طب

امکانات نرم افزار درمانگاه

 

سوالات متداول:

1. بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه کدام است؟

بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه با توجه به قابلیت ها و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، باید با نیازهای خاص مرکز درمانی شما مطابقت داشته باشد.

2. نرم افزار مدیریت درمانگاه خوب باید چه قابلیت هایی داشته باشد؟

یک نرم افزار مدیریت درمانگاه خوب باید به صورت یکپارچه عمل کند و تمام بخش‌های اداری و درمانی مرکز شما را پوشش دهد.

3. آیا برای راه اندازی نرم افزار مدیریت درمانگاه نیاز به تهیه سرور اختصاصی داریم؟

معمولا درمانگاه ها از سرور اختصاصی برای نگهداری اطلاعات خود استفاده می کنند ولی الزاما اینگونه نیست. چرا که می توانید از سرورهای ابری نیز بهره مند شوید.

4. آیا می‌توان از نسخه اشتراکی نرم افزار مدیریت درمانگاه استفاده کرد؟

بله. نرم افزار مدیریت درمانگاه پارسیزطب قادر است درصورت نیاز، نسخه اشتراکی خود را به درمانگاه ها ارائه نماید.