بهترین نرم افزار دندانپزشکی 1402/09/15

نرم افزار دندانپزشکی چیست؟

برای معرفی بهترین نرم افزار دندانپزشکی باید گفت: بهترین نرم افزار دندانپزشکی پشتیبانی عملیاتی اداری و بالینی مورد نیاز را به ویژه در عمل های دندانپزشکی فراهم می کند. این مجموعه مشابه سایر مجموعه های مدیریت مطب پزشکی است و عناصری مانند مدیریت بیمار، پرونده الکترونیکی سلامت دندان و مدیریت بالینی را ارائه می‌دهد. نرم افزار دندانپزشکی می‌تواند به شکل تحت وب یا ویندوز ارائه شود.

بهترین نرم افزار دندانپزشکی به مدیریت عملیات روزانه هر مطب دندانپزشکی کمک می‌کند. برنامه ریزی، تأیید بیمه، و ابزارهای مدیریت بیمار به عملیات میز پذیرش کمک می‌کند. تیم‌های دندانپزشکی با نمودارهای الکترونیکی، سوابق سلامت دندان و یادداشت های بیمار کمک می کنند. ابزارهای گزارش دهی، حسابداری، مدیریت ادعاها و صورتحساب از عملکردهای پشتیبان پشتیبانی می‌کنند.

فراگیر بودن نرم افزارهای دندانپزشکی منجر به رشد سایر ماژول‌های پشتیبانی نرم افزار دندانپزشکی شده است. اینها به طور کامل با محبوب ترین پلتفرم‌های مدیریت تمرین، از جمله:

  • نرم افزار اختصاصی زمان بندی و یادآوری نوبت دندانپزشکی
  • ماژول های بازاریابی خاص برای فعالیت های دندانپزشکی
  • نرم افزارهای اشعه ایکس، تصویربرداری دیجیتال و تصویربرداری سه بعدی دندان
  • مربیگری مدیریت مالی و سودآوری

 

ماژول‌های نرم افزار دندانپزشکی

  • ماژول بیمه گری
  • ماژول حسابداری دندانپزشکی
  • ماژول اقساط بیماران
  • ماژول انبارداری و مدیریت اقلام مصرفی
  • ماژول لابراتوار
  • ماژول پیامک و ارتباط با مشتری
  • ماژول نمایشکر صف انتظار
  • ماژول صدور کارت هوشمند بیماران

نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی

ارتباط نرم افزار دندانپزشکی به اسکنرها و تجهیزات تصویربرداری دندان

امروزه تصویربرداری دیجیتال در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی خیلی رایج شده. Digital radiography یا تصویر برداری دیجیتال به روشی گفته میشود که یک سنسور حساس به اشعه X جای فیلم رادیو گرافی در دهان بیمار قرار میگیرد. تصویربرداری دیجیتال در زمینه دندانپزشکی توسط دو سیستم سنسورهای RVG و اسکنرهای فسفر پلیت انجام می‌پذیرد. به عکس برداری با استفاده از سنسورهای RVG، روش مستقیم یا DIRECT و به عکس برداری با استفاده از اسکنرهای فسفرپلیت، روش غیرمستقیم یا lndirect گفته میشود.

پس به عبارت ساده، تصویربرداری دیجیتال در زمینه دندانپزشکی توسط دو سیستم سنسورهای RVG و اسکنرهای فسفر پلیت انجام می‌پذیرد. این تجهیزات درواقع تکمیل کننده بخشی از پرونده پزشکی بیماران هستند چرا که تصاویر داخلی دندان و لثه را ثبت می‌کنند. میتوان گفت بدون وجود رادیوگرافی یا عکسبرداری از دندان، یک دندانپزشک نمی‌تواند به راحتی و درست، شدت پوسیدگی دندان را تشخیص دهد و روش درمان صحیح را به کار بگیرد.

به همین دلیل در مراکزی که از نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی استفاده می‌شود، ضروری است که برای ساده‌تر کردن امور و تکمیل پرونده الکترونیک بیمار به صورت خودکار، قابلیت اتصال به انواع تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط را داشته باشند.

نرم افزار دندانپزشکی پارسیزطب، قادر است با کلیه تجهیزات تصویربرداری و سنسورهای RVG به صورت مستقیم ارتباط بگیرد و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند.

 

نرم افزار مدیریت سوابق دندانپزشکی بیماران

بهترین نرم افزار دندانپزشکی برای مدیریت سوابق بیمار توسط متخصصین دندانپزشکی و سازماندهی سوابق بیماران در مطب استفاده می‌شود. نرم افزار مدیریت سوابق دندانپزشکی دیجیتالی برای جمع آوری، مدیریت، ذخیره و بازیابی اطلاعات پزشکی برای بیماران و ایجاد گزارش برای بیماران استفاده می شود. خوب است که بدانید کامپیوترها در دندانپزشکی برای اولین بار برای ثبت آرشیوهای دندانپزشکی به عنوان جایگزینی برای اسناد دندانپزشکی کاغذی استفاده شدند. بعداً، اصطلاح "مستندات دندانپزشکی مبتنی بر کامپیوتر" با عبارت آرشیو پرونده الکترونیکی بیمار (EPR) جایگزین آن شد، زیرا اصطلاح دوم روش و محیطی را که پرونده بیمار در آن مدیریت می شود، بهتر توصیف می‌کند.

داده‌های پزشکی شامل اطلاعات شناسایی و تماس، تاریخ ویزیت بعدی، تعداد بازدیدهای قبلی، داده‌های آنامنستیک، بالینی و پاراکلینیکی، درمان کاربردی و داده‌های نتایج درمان است. نرم افزار دندانپزشکی مدیریت پرونده بیماران پرکاربردترین نرم افزار دندانپزشکی است.

نرم افزار دندانپزشکی پارسیزطب، آرشیو الکترونیک سوابق بیماران دندانپزشکی مبتنی بر وب را برای رفاه حال دندانپزشکان و بیماران ارائه نمود. سوابق مبتنی بر وب اطلاعات را برای بیماران در یک وب سرور مرکزی به جای رایانه در مطب دندانپزشکی ذخیره می کند.

پس از معرفی سیستم ابری، مدیریت سوابق بیمار با جمع‌آوری داده‌های بیمار از راه دور قبل از مراجعه بیمار به مطب دندان‌پزشکی و ادغام داده‌ها با استفاده از API با نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی ساده‌تر می‌شود. از نظر تجاری این نوع سیستم ها با نام سیستم های نرم افزاری paper less نیز شناخته می شوند.

 

 

سوالات متداول درمورد نرم افزار دندانپزشکی:

  1. نرم افزار دندانپزشکی چیست؟
  2. بهترین نرم افزار دندانپزشکی کدام است؟
  3. قیمت نرم افزار دندانپزشکی چقدر است؟
  4. نرم افزار دندانپزشکی چه امکاناتی دارد؟
  5. نرم افزار دندانپزشکی را از کدام شرکت تهیه کنیم؟
  6. آیا نرم افزار دندانپزشکی ماژول حسابداری دارد؟
  7. آیا امکان ثبت نظرسنجی در نرم افزار دندانپزشکی وجود دارد؟
  8. آیا نرم افزار دندانپزشکی باید در سرور اختصاصی راه اندازی شود؟
  9. برای راه اندازی نرم افزار دندانپزشکی باید چه زیرساخت‌ هایی داشته باشیم؟
  10. پشتیبانی نرم افزار دندانپزشکی چگونه است؟