مزیت های استفاده از نرم افزارهای مطب و کلینیک 1402/04/20

مزیت های استفاده از نرم افزارهای مطب و کلینیک

 

هدف نرم افزار مدیریت مطب پزشکی ارائه یک پلتفرم همه کاره برای مدیریت تمام وظایف روزمره یک مطب است. امروزه مراکز پزشکی باید عملیات‌هایی مانند صورت‌حساب و کدگذاری پزشکی، ارسال و مدیریت ادعای بیمه، نظارت بر امور مالی، سوابق پزشکی الکترونیکی بیماران و پرونده سلامت، زمان‌بندی قرار ملاقات و موارد دیگر را مدیریت کنند.

امروزه بهترین راه حل‌های نرم افزار مدیریت پزشکی، گزینه های مختلفی را برای ادغام با سیستم‌های پشتیبان ارائه می دهند. به این ترتیب، متخصصان پزشکی می توانند به جای خرید چندین نرم افزار مختلف پزشکی برای مدیریت هر کار ضروری، یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک خوب را برای دسترسی به همه چیزهایی که در یک مکان نیاز دارند انتخاب کنند.

بکارگیری از این سیستم ها مزیت های فراوانی برای مراکز درمانی و بهداشتی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

 

1. سیستم ثبت بدون کاغذ

مزیت اصلی مدیریت نرم‌افزار کلینیک این است که به شما کمک می‌کند تمام کاغذبازی‌های دستی را حذف کنید. علاوه بر اینکه نگهداری پرونده ها به صورت سنتی کار بسیار دشواریست و فضای زیادی هم نیاز دارد، آنها همیشه در معرض گم شدن، پاره شدن و بسیاری آسیب های دیگر هستند. نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب شامل سوابق پرونده پزشکی بیماران است که تمام اسناد و اطلاعات لازم را در سیستم خود نگهداری می کند.

چند ویژگی یک سیستم کارآمد پرونده الکترونیک سلامت:

  • گردش کار بالینی موثری را ایجاد می کند
  • نیاز به ذخیره، مدیریت و بازیابی سوابق کاغذی حجیم را برطرف می کند
  • به شما امکان دسترسی آسان تر به داده های بالینی را می دهد
  • توانایی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بیمار را دارد

 

2. دسترسی آسانتر و سریعتر به سوابق بیمار و سایر داده ها

کلیه مراکز مراقبتی بهداشتی درمانی، باید بتوانند به راحتی سوابق پزشکی بیمار را ردیابی، ذخیره و در دسترس داشته باشد. با کمک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب، می‌توان به راحتی داده‌های مهم بیمار را در سیستم ثبت، به‌روزرسانی و بایگانی کرد تا در برخوردهای بعدی به آن دسترسی داشته باشید.

این سیستم رکوردهای مربوط به بیمار را در قالب یک فلوشیت برای هر بیمار تولید می کند. جزئیاتی مانند تشخیص‌های قبلی، جراحی‌ها، مشکلات مزمن، نتایج آزمایش‌ها، ایمن‌سازی‌ها و موارد دیگر را در این مورد خواهید یافت. در صورت نیاز، پزشک می تواند با کلیک یک دکمه به کل شرح حال بیمار نگاهی بیندازد.

 

3. هماهنگی بین بخش های مختلف

با سیستم یکپارچه نگهداری سوابق، نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب، به پزشکان بخش های مختلف اجازه می دهد تا برای ارزیابی بهتر وضعیت بیمار با یکدیگر هماهنگ شوند. علاوه بر این، یک سیستم مبتنی بر ابر همکاری را به طور فزاینده ای آسان می کند که پارسیز طب این قابلیت را داراست.

 

4. بهبود بهره وری

سیستم مدیریت کلینیک با خودکارسازی کل فرآیندهای موجود در مطب ها و کلینیک ها، کارایی کلی این مراکز را بهبود می بخشد. این نرم افزار به ساده سازی کارهای زمان بر در مراکز مراقبت های بهداشتی کمک می کند. برخی از این موارد شامل نگهداری سوابق، چاپ نسخه‌ها، ترسیم نمودار، برنامه‌ریزی قرار ملاقات بیماران و عملکردهای صورت‌حساب است. همچنین حساب ها و موجودی را نگهداری می کند.

مدیریت خودکار فرآیند باعث صرفه جویی در وقت کارکنان پزشکی می شود تا بر روی وظایف مهم تر خود تمرکز کنند. این باعث افزایش بهره وری آنها می شود و آنها شغل خود را رضایت بخش تر می یابند. به این ترتیب هزینه های عملیاتی کلینیک به حداقل می رسد و کارایی کارکنان بهبود می یابد.

اگر به طور دیگری به آن نگاه کنید، بیمارانی که خدمات درمانی با کیفیت دریافت می کنند نیز به احتمال زیاد آن را به دوستان خود توصیه می کنند. این بدان معناست که بیماران بیشتر، سود بیشتری را به همراه خواهند داشت.

 

5. رضایت بیمار

یکی از با ارزش ترین ویژگی های نرم افزار مدیریت کلینیک « ماژول نوبت دهی» است. این برای بیماران از راه دور مفید است، چون دیگر نیازی به تماس و گرفتن نوبت از طریق تلفن ندارند. آنها می توانند در هر زمانی از روز قرارهای خود را به صورت آنلاین رزرو کنند. و همچنین می توانند در صورت تمایل قرار ملاقات را لغو و مجدداً تعیین وقت کنند.

علاوه بر این، قابلیت یادآورهای قرار خودکار از طریق ایمیل، پیامک و تماس برای بیماران وجود دارد تا آن‌ها، نویت خود را از دست ندهند. در ادامه، این قابلیت باعث کاهش زمان انتظار بیماران در کلینیک ها می شود.

بیماران همچنین لازم نیست نگران ذخیره نسخه های خود باشند زیرا می دانند که داده های آنها در کلینیک پزشک ذخیره می شود. نرم افزار کلینیک واقعاً می تواند برای مراکز بهداشتی درمانی برای افزایش رضایت بیماران مفید باشد.

 

6. دقت

پرونده الکترونیک سلامت بدون خطا است. احتمال اشتباهات ناشی از دست انسان را از بین می برد زیرا تمام وظایف به صورت خودکار انجام می شود.

به عنوان مثال، با پیاده سازی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک، احتمال درمان اشتباه را به دلیل تشخیص اشتباه، کاهش می دهد. علاوه بر این، نسخه های چاپی وجود دارد که خواندن آنها آسان است. در نتیجه احتمال دریافت داروهای اشتباه را به دلیل ناخوانا بودن دست خط پزشکان کاهش می دهد.

نه تنها این، در مورد صورتحساب های پزشکی نیز همین گونه است. یکی از ارکان مهم مراکز بهداشتی و درمانی بخش صندوق و صورتحساب های مالی و بیمه است.

در طول فرآیند صورت‌حساب، پیگیری تمام کارهایی که باید انجام شود ممکن است دشوار باشد. درحالی که نرم افزار مدیریت مطب و درمانگاه پارسیز طب با اتصال به کلیه سامانه های مرجع، استحقاق بیمه را ردیابی می کند و صورتحساب را با ارائه دهندگان بیمه هماهنگ می کند.

 

7. سرویس سریع

سیستم مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب باعث صرفه جویی در زمان نسخه نویسی، محاسبه و تهیه صورتحساب، تشکیل پرونده و دسترسی به سوابق بیماران و همچنین حفظ برنامه های نوبت دهی می شود. به این ترتیب پزشکان می توانند توجه بیشتری به بیماران خود داشته باشند و خدمات سریع و بهتری به آنها ارائه دهند.

 

نتیجه

مطب های پزشکی اغلب محل های کاری سریع با لیست کارهای بی پایان هستند. یکی از بزرگترین مزیت‌های پیاده‌سازی و استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب پزشکی، سازماندهی است.

به طور خلاصه، استفاده از یک سیستم مدیریت مطب و کلینیک، نیاز روز کلیه مراکز بهداشتی درمانی است. کشورهای پیشرفته مختلف در سراسر جهان صنعت پزشکی خود را با این راه حل خودکار کرده اند و کلینیک ها و بیمارستان ها به سرعت با تغییرات سازگار شده و نرم افزار مدیریت کلینیک را برای افزایش کارایی و بهبود خدمات پیاده سازی می کنند.

 

 

نرم افزار مطب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار داروخانه . نرم افزار دندانپزشکی . نرم افزار رادیولوژی . نرم افزار مطب پارسیزطب . نرم افزار مطب رایگان . بهترین نرم افزار مطب . ارزانترین نرم افزار مطب . مقایسه نرم افزار مطب پارسیز طب. پارسیز طب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. نرم افزار درمانگاه. نرم افزار مطب خوب. نرم افزار دندانپزشکی رایگان . نرم افزار فیزیوتراپی . نرم افزار پزشکی. نرم افزار مطب. نرم افزار نوبت دهی. نرم افزار مشاوره پزشکی. مشاوره پزشکی رایگان.

.