چگونه بیماران بیشتری را به کلینیک خود جذب کنیم؟ 1402/04/21

چگونه بیماران بیشتری را به کلینیک خود جذب کنیم؟

 

در این مقاله به شما روش های جذب بیماران بیشتر برای مطب و یا روش های افزایش مراجعه کنندگان مطب را خواهیم گفت. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمانی همواره به چند نکته مهم برای بهبود تجربه بیمار و افزایش رضایتمندی مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی اشاره می‌کنند. این نکات شامل موارد زیر هست:

  • زمان انتظار را به حداقل برسانید.
  • از تمیزی محیط اطمینان حاصل کنید.
  • محل انتظار را برای بیماران راحت طراحی کنید.
  • کاغذبازی را به حداقل برسانید.
  • بیماران را در مراقبت از خود مشارکت دهید.
  • همدلی و شفقت را ابراز کنید.
  • کارکنان را به درک بیماران تشویق کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در صدر این لیست به کاهش زمان انتظار بیمار اشاره شده است. این یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش رضایتمندی بیماران و همچنین در ادامه با ساماندهی به زمان ملاقات هر یک از افراد، باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان خواهد بود.

امروزه در عصر دیجیتال و گسترش سیستم‌های ارتباطی آنلاین، اولین تماس بین بیمار و کلینیک بیشتر از همیشه از طریق اینترنت رخ می‌دهد. بیماران از موتورهای جستجو و دایرکتوری‌های تخصصی برای اقدامات پزشکی استفاده می‌کنند و سپس با توجه به بررسی‌های آنلاین و نظراتی که در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود، پزشکان مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند.

در اینجا به‌جای برداشتن تلفن و تماس با بخش پذیرش، بسیاری از بیماران این را راحت‌تر می‌بینند که چند بار روی صفحه تلفن همراه ضربه بزنند و از طریق پورتال بیماران و یا چند کلیک در سایت‌های نوبت دهی، به طور آنلاین قرار ملاقات خود را با پزشک رزرو کنند.

مشکل اصلی کلینیک‌ها این است که مراحلی که بیمار از مرور اینترنت تا رزرو کردن نوبت خود باید طی کند، مبهم است. بسیاری از پزشکان یا مراکز درمانی نمی‌دانند از کجا شروع کنند که در مورد نحوه خدمات رسانی به بیمار در این مرحله تحقیق کنند و بهترین راه حل را پیدا کنند. درواقع اینطور توضیح دهیم که: مشخص نیست که بیمار از کجا آمده است، به کدام جنبه های کلینیک بیشتر توجه کرده و چگونه تصمیم به رزرو نوبت گرفته است. برای بازسازی و ارزیابی مراحلی که بیمار از اولین جستجوی وب تا رزرو نوبت آنلاین طی می‌کند، باید با کمک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک که می تواند این داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند، این فرایند را بررسی کنید.

برای این منظور، بیایید بررسی کنیم که چگونه سیستم نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیزطب به کارکنان شما کمک می‌کند تا بدون زحمت اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند که اساس انواع فرایندهای تصمیم‌گیری در مراکز بهداشتی درمانی را تشکیل می‌دهد.

 

بیماران مدرن عادت دارند با کمک اطلاعاتی که در اینترنت پیدا می‌کنند تصمیم بگیرند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از Google، پرسش از دیگران در رسانه‌های اجتماعی و خواندن نظرات نوشته‌شده توسط بیماران گذشته، به راحتی آنچه را که باید درباره یک کلینیک یا پزشک بدانند، بیابند. در نهایت، چنین بیمارانی احساس قدرت می‌کنند که تصمیم بگیرند که کدام کلینیک را ببینند و کدام متخصص را می‌خواهند ببینند.

با این حال، مشکلات اغلب زمانی به وجود می‌آیند که بیماران موفق به یافتن فرم‌های درخواست تماس و پاسخ به تماس نمی‌شوند و یا نمی‌توانند از پس پیچیدگی فرایند نوبت دهی آنلاین بر بیایند. شما می‌توانید این مشکل را با پیاده سازی یک صفحه رزرو آنلاین، پیوندی که می‌توانید در وب سایت نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک، دایرکتوری‌های تخصصی و صفحات رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید، حل کنید.

بیماران می‌توانند در زمان مناسب و بدون نیاز به تماس با مطب شما، قرار ملاقات با پزشک را رزرو کنند، این اتفاق، سفر بیمار از اینترنت به اتاق پزشک را ساده‌تر می‌کند و برنامه و حجم کاری کلیه پرسنل آن مرکز درمانی را تنظیم می‌کند.

با به‌کارگیری نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب، شما مدت زمان لازم برای ویزیت هر بیمار را مشخص کرده و با استفاده از سیستم نوبت دهی، قرارهای ملاقات بیماران و پزشک را بر اساس زمان‌های خالی برنامه ریزی کرده و مدت زمان انتظار بیمار را کاهش می‌دهید.

به‌ عنوان یک پزشک یا مدیر کلینیک، هرچقدر راه‌های ارتباطی ساده‌تری را برای دسترسی بیمار جهت دریافت انواع خدمات بهداشتی و درمانی در اختیار آن‌ها قرار دهید، می‌توانید شاهد رضایتمندی بیشتر افراد در زمان مراجعه حضوری باشید.

 

 

نرم افزار مطب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار داروخانه . نرم افزار دندانپزشکی . نرم افزار رادیولوژی . نرم افزار مطب پارسیزطب . نرم افزار مطب رایگان . بهترین نرم افزار مطب . ارزانترین نرم افزار مطب . مقایسه نرم افزار مطب پارسیز طب. پارسیز طب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. نرم افزار درمانگاه. نرم افزار مطب خوب. نرم افزار دندانپزشکی رایگان . نرم افزار فیزیوتراپی . نرم افزار پزشکی. نرم افزار مطب. نرم افزار نوبت دهی. نرم افزار مشاوره پزشکی. مشاوره پزشکی رایگان.

.