چرا کلینیک شما به سیستم نوبت‌دهی بیمار نیاز دارد؟ 1402/04/24

چرا کلینیک شما به سیستم نوبت‌دهی بیمار نیاز دارد؟

خدمات درمانی و مراقبت‌های بهداشتی با افزایش جمعیت و در زمان‌های اخیر به دلیل شروع همه‌گیری (کرونا) کووید 19 تقاضای بیشتری دارند. با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی، کارکنان مدیریتی و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و مدیران، با چالش مدیریت زمان در ارائه خدمات به افراد روبه‌رو هستند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، یکی از روش‌های جذب بیماران بیشتر برای مطب یا کلینیک، استفاده از یک سیستم نوبت دهی است.

شاید به نظر برسد که همچنان سیستم نوبت‌دهی تلفنی، یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های رزرو وقت برای ملاقات با پزشک است! اما در نظر بگیرید در عصر استفاده از سیستم‌های مدیریت مطب و کلینیک، همیشه این‌طور نیست که در هر ساعتی از شبانه‌روز افرادی در مطب حاضر باشند تا به تماس‌های تلفنی شما پاسخ دهند.

در این شرایط شما همیشه باید در زمانی که کسی در مطب حضور دارد تماس بگیرید. به‌علاوه اینکه اختیاری برای دریافت نوبت در روز و ساعت دلخواه خود نخواهید داشت و معمولاً منشی پزشک خودش زمان نوبت‌دهی را مدیریت کرده و به شما اطلاع می‌دهد.

درحالی‌که امروزه اکثریت افراد به انواع دستگاه‌های دیجیتال متصل به اینترنت دسترسی دارند، به‌راحتی می‌توانند از بستری استفاده کنند تا به‌راحتی در هر ساعتی از شبانه‌روز برای رزرو وقت خود اقدام کنند. به نظر می‌رسد هرکس تمایل دارد باتوجه‌به برنامه‌ریزی خود، زمانی را برای ملاقات با پزشک انتخاب کند.

مزایای سیستم رزرو نوبت آنلاین برای مشتریان

  • کاهش زمان انتظار
  • انعطاف و آرامش بیشتر
  • تجربه مشتری بهتر

مزایای سیستم برنامه‌ریزی قرار ملاقات برای پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی

  • کنترل جریان ورود بیماران به مراکز بهداشتی درمانی
  • مطابقت درخواست تقاضای خدمات با خدمات ارائه شده در مرکز
  • بهره‌وری عملیاتی و بهبود وضعیت کارکنان
  • کاهش فشارهای کاری بر روی پرسنل

آخرین مطالعات تقاضای فزاینده‌ای را در میان بیماران، برای تمایل به رزرو نوبت از مراکز مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به‌صورت آنلاین نشان داده است. در عصر حاضر، رزرو همه چیز از هتل‌ها و پروازها گرفته تا رزرو رستوران‌ها به‌صورت آنلاین امری عادی است.

با استفاده از این قابلیت، بیماران می‌توانند در هنگام رزرو نوبت پزشکی خود از مزایای بسیاری برخوردار شوند. درحالی‌که می‌بینیم اکثر پزشکان تمایل به استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت مطب و کلینیک دارند، سیستم نوبت‌دهی آنلاین نیز بسیار موردعلاقه بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، کلینیک‌های زنان و زایمان و غیره و همچنین کارکنان آن‌ها است.

کاربران می‌توانند جستجو را بر اساس تخصص پزشک، جنسیت، روز و یا نام پزشک انجام دهند؛ و نمایه پزشکان را مرور کنند و اطلاعات تخصص آنها را مشاهده کنند. کاربر ثبت‌نام‌شده می‌تواند در زمان و تاریخ منعطف یک‌زمان را برای ملاقات با پزشک انتخاب و رزرو کند. آنها می‌توانند رزرو خود را تأیید یا لغو کنند.

چرا سیستم‌های نوبت‌دهی بیش از هر زمان دیگری مهم هستند و چه چیزهایی باید در مورد آنها بدانید؟

با استفاده از سیستم رزرو و نوبت‌دهی برای کلینیک‌های پزشکی، می‌توانید به بیماران خود انعطاف‌پذیری برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات در هر زمان و هر کجا که برای آنها مناسب است، ارائه دهید. درعین‌حال، در وقت و تلفن صرفه‌جویی می‌کنید تا بتوانید واقعاً روی ارائه خدمات بهتر به بیماران تمرکز کنید.

وقتی خبری از سیستم نوبت‌دهی نباشد، یکی از مشکلاتی که برای منشی یا بخش پذیرش مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد استرس می‌کند، مدیریت افرادی است که در طول روز بدون نوبت می‌آیند و به صف می‌پیوندند و منتظر دریافت خدمات می‌مانند. با این کار، آنها به تعداد بیماران در صف اضافه می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های ملاقات پزشک به‌راحتی ممکن است بر هم بخورد.

در زیر، مسیر ملاقات بیمار با پزشک با استفاده از سیستم نوبت‌دهی آنلاین آمده است:

  • بیمار از صفحه رزرو آنلاین بازدید می‌کند و پس از انتخاب زمان، نوع خدمات و شعبه موردنظر، مشخصات خود را تأیید می‌کند.
  • آن‌ها تأییدیه زمان‌بندی رزرو خود را دریافت می‌کنند.
  • اعلان‌های منظم یا یادآوری‌های زمان ملاقات و جزئیات مربوط، و مواردی که باید بیاورند و غیره برای آنها ارسال می‌شود.
  • زمانی که برای ارائه خدمات به آنها فراخوانده شود، جایی در صف قرار ملاقات مجازی برای آنها مشخص می‌شود.
  • تا قبل از فرارسیدن زمان ملاقات، آنها این گزینه را دارند که رزرو را لغو کنند یا تغییر دهند.

مدیریت زمان پایدار برای بیماران و کارکنان

بیماران، زمان ملاقات خود را قبل از ورود رزرو می‌کنند، در نتیجه برنامه‌ها و انتظارات خود را بهتر مدیریت می‌کنند. آنها می‌دانند که چه زمانی به مرکز درمانی موردنظر برسند و به کدام بخش مراجعه کنند تا به آنها خدمات داده شود و ازآنجایی‌که قرار ملاقات زمان دقیق مورد انتظار را به آنها می‌دهد، نیازی به ایستادن در یک صف پیچ‌درپیچ وجود ندارد.

کارکنان نیز از حجم تخمینی افرادی که باید خدمات درمانی دریافت کنند، مطلع می‌شوند، به‌این‌ترتیب آنها می‌توانند از قبل برای پذیرش بیمار آماده شوند و زمان کمتری را صرف مدیریت صف‌ها و رزرو نوبت می‌کنند.

این مزیت با کاهش هزینه‌های عملیاتی مراکز بهداشتی و درمانی، بهبود مدیریت زمان و منابع هم برای بیماران و هم برای کارکنان؛ باعث افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان برای دریافت خدمات و درمان شده و در نتیجه منجر به افزایش درآمد کلینیک می‌شود.

هزینه‌های عملیاتی کمتر برای کلینیک

با به‌کارگیری سیستم‌های نوبت‌دهی، هنگامی که تعداد بازدیدکنندگان در روز مشخص شد و دیگر نیازی به بکار گیری نیروی کار اضافی برای مدیریت رزرو و لغو آنها نیست، هزینه‌های عملیاتی را می‌توان کاهش داد و حاشیه سود را افزایش داد.

تعداد پرسنل در بخش‌های پذیرش و صندوق را می‌توان بهینه کرد. دیجیتالی کردن فرایندهایی که قبلاً توسط انسان مدیریت می‌شد، می‌تواند عملیات را پایدار و مقرون‌به‌صرفه کند که منجر به پیش‌بینی‌های مالی بهتر برای کلینیک شما و افزایش رضایتمندی بیماران از نحوه دریافت خدمات و احترام به زمان آنها می‌شود.

چگونه یک سیستم مدیریت قرار ملاقات می‌تواند به فاصله‌گذاری اجتماعی کمک کند؟

استفاده از یک سیستم نوبت‌دهی و رزرو وقت آنلاین، ساده‌ترین راهی است برای اطمینان از اینکه مشتریان شما نیازی به‌صرف زمان برای مراجعه حضوری و انتظار در محل ندارند تا نوبت به آن‌ها برسد.

مشتریان می‌توانند ورود خود را نزدیک به زمان ملاقات خود برنامه‌ریزی کنند که می‌تواند زمان انتظار آنها را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد؛ بنابراین به جلوگیری از ازدحام در اتاق انتظار کمک می‌کند. به‌این‌ترتیب، شما به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات به‌راحتی می‌توانید زمان رسیدگی به بیماران را مدیریت کنید.

نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب و نوبت‌دهی آنلاین

در سامانه مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب، باتوجه‌به شیفت و ساعت کاری پزشک، امکان نوبت‌دهی به‌صورت دقیق و زمان‌بندی شده وجود دارد. علاوه بر این، بیماران می‌توانند از طریق سامانه، نوبت‌های آزاد را مشاهده کرده و آن را برای خود رزرو کنند. 

 

سوالات متداول:

  • آیا نرم افزار نوبت دهی اینترنتی بیمار به نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مرتبط است؟
  • سیستم نوبت دهی اینترنتی بیمار را از کدام شرکت باید تهیه کرد؟
  • آیا سیستم نوبت دهی اینترنتی بیمار رایگان وجود دارد؟
  • مزایای سیستم نویت دهی اینترنتی بیمار چیست؟
  • آیا سیستم نوبت دهی بیمار تحت وب است؟
  • بهترین سییتم نویت دهی اینترنتی بیمار کدام است؟
  • قیمت سیستم نوبت دهی اینترنتی بیمار چقدر است؟

نرم افزار مطب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار داروخانه . نرم افزار دندانپزشکی . نرم افزار رادیولوژی . نرم افزار مطب پارسیزطب . نرم افزار مطب رایگان . بهترین نرم افزار مطب . ارزانترین نرم افزار مطب . مقایسه نرم افزار مطب پارسیز طب. پارسیز طب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. نرم افزار درمانگاه. نرم افزار مطب خوب. نرم افزار دندانپزشکی رایگان . نرم افزار فیزیوتراپی . نرم افزار پزشکی. نرم افزار مطب. نرم افزار نوبت دهی. نرم افزار مشاوره پزشکی. مشاوره پزشکی رایگان.

.