مشاوره آنلاین پزشکی 1402/06/18

چگونه مشاوره آنلاین پزشکی به بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک می‌کند؟

 

مشاوره پزشکی آنلاین که به عنوان پزشکی از راه دور یا بهداشت از راه دور نیز شناخته می شود، مزایای زیادی را برای بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. این مزایا شامل دسترسی، راحتی، صرفه جویی در زمان و هزینه، افزایش در دسترس بودن، تداوم مراقبت، افزایش حریم خصوصی و محرمانه بودن، و .. است. بیماران می توانند در کمال آسایش از خانه خود به دنبال مشاوره روانشناسی یا مشاوره پزشکی باشند و هزینه‌های رفت و آمد، زمان و انتظار را کاهش دهند.

از سوی دیگر، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و درمانی، با بهره گیری از مشاوره آنلاین پزشکی، می توانند از افزایش در دسترس بودن، مدیریت کارآمد زمان، بهبود مشارکت بیمار، کاهش عدم حضور، هزینه های سربار کمتر، و تریاژ و ارجاع کارآمد بهره مند شوند.

از مزایای این نوع خدمات این هست که مشاوره پزشکی آنلاین، موانع جغرافیایی را از بین می برد و مراقبت های بهداشتی را برای بیماران در مناطق دورافتاده یا دارای تحرک محدود قابل دسترس‌تر می کند. بیماران می توانند در آرامش از خانه خود سوالات پزشکی خود را از طیف گسترده‌ای از انواع تخصص‌ها بپرسند. تمام اینها در نهایت منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین حذف نیاز به رفت و آمد و هزینه های مرتبط مانند حمل و نقل و پارکینگ می شود. بیماران می توانند به راحتی با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی (پزشکان عمومی یا متخصص) خود ارتباط برقرار کنند، در مورد پیشرفت صحبت کنند و نسخه ها یا ارجاعات لازم را بدون اختلال یا فوت وقت دریافت کنند.

مشاوره آنلاین پزشکی، همچنین حفظ حریم خصوصی و رازداری را افزایش می دهد، زیرا برخی از بیماران ممکن است احساس راحتی بیشتری در مورد مسائل بهداشتی حساس در خانه خود داشته باشند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و درمانی می توانند با عدم نیاز به زیرساخت های فیزیکی و کارکنان کمتر برای انواع خاصی از مشاوره ها، بیشتر بر مراقبت از بیمار تمرکز کنند و هزینه های سربار را کاهش دهند. علاوه بر این، مشاوره پزشکی آنلاین می تواند برای تریاژ اولیه مورد استفاده قرار گیرد و به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا نیازهای بیمار را ارزیابی کرده و آنها را به سطح مناسب مراقبت یا متخصص برای دریافت خدمات حضوری و بررسی های بیشتر ارجاع دهند.

در حالی که مشاوره پزشکی آنلاین ممکن است برای همه شرایط و موقعیت‌های پزشکی مناسب نباشد، مزایای زیادی برای معاینات معمول، پیگیری‌ها و مشاوره‌های غیر اورژانسی ارائه می‌دهد.

پارسیز طب با ارائه پلتفرم آنلاین برای دریافت مشاوره آنلاین و ویدئویی از پزشکان، توانست گام موثری در توسعه نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک خود بردارد. برای آشنایی با عملکرد نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک می‌توانید به مقاله‌ای با همین عنوان ‌رجوع کنید.

 

.

نرم افزار مطب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار داروخانه . نرم افزار دندانپزشکی . نرم افزار رادیولوژی . نرم افزار مطب پارسیزطب . نرم افزار مطب رایگان . بهترین نرم افزار مطب . ارزانترین نرم افزار مطب . مقایسه نرم افزار مطب پارسیز طب. پارسیز طب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. نرم افزار درمانگاه. نرم افزار مطب خوب. نرم افزار دندانپزشکی رایگان . نرم افزار فیزیوتراپی . نرم افزار پزشکی. نرم افزار مطب. نرم افزار نوبت دهی. نرم افزار مشاوره پزشکی. مشاوره پزشکی رایگان.