راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک 1402/04/17

چگونه بهترین نرم افزار مدیریت مطب را انتخاب کنیم؟

 

با توجه به گسترش تکنولوژی و استفاده روز افزون از نرم افزارها در جامعه سلامت، و ورود نرم افزارهای متعدد کلینیک و درمانگاه با ویژگی ها و امکانات مختلف به بازار و همچنین تنوع قیمتی که هر یک از آنها دارند؛ شاید برای شما هم سوال شده باشد که کدام یک را باید انتخاب کنید؟ آیا می توان به نرم افزارهای رایگان اکتفا کرد؟

واقعیت این است که یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک باید مطابق با خواسته‌ها و گستردگی نیازهای شما و فرایندهای اجرایی در یک کلینیک یا درمانگاه، انتخاب شود.

ممکن است بی توجه به ساختارهای از پیش تعیین شده، مبلغ قابل توجهی را صرف تهیه نرم افزاری کنید که بعد از راه اندازی آن متوجه شوید مطابق با روند کاری مطب یا کلینیک شما نیست! درحالی‌که علاوه بر تحمل بار مالی، شما زمان زیادی را هم صرف آموزش منشی‌ها، دستیاران یا پزشکان و... نمودید. نهایتاً مجبور شوید که رویه کاری خود را تغییر داده و با نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مطابقت دهید و عملاً بسیاری از بخش‌های نرم افزار هرگز برای شما کارایی نخواهد داشت.

در حالت دیگر ممکن است شما برای تهیه نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک هزینه زیادی پرداخت نکنید نرم افزار ارزان‌تر و یا حتی رایگانی را انتخاب کنید. در این حالت نیز زمان زیادی برای ورود اطلاعات و راه اندازی سیستم صرف می‌کنید و نهایتاً نتیجه می‌گیرید که پاسخگوی نیاز شما نیست و می‌بایست نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک خود را تغییر دهید.

به همین منظور به روندی که شما می‌توانید برای تهیه و خرید بهترین نرم افزار مدیریت جامع برای مطب و یا کلینیک خودتان در نظر داشته باشید اشاره می‌کنیم:

1. نیاز سنجی

اولین و مهم‌ترین بخش این است که لیستی از تمام نیازهای خود برای همه‌ی بخش‌ها تهیه کنید. به بعضی از سؤالات با دقت پاسخ دهید. سؤالاتی چون:

  • چند سیستم قرار است از این نرم افزار استفاده کنند؟
  • آیا نیاز به استفاده اینترنتی از نرم افزار را دارید؟
  • روند فعالیت مطب و یا کلینیک شما چگونه است؟
  • حسابداری و انبار دارید؟ آیا نیاز به ماژول حسابداری، انبار و... به‌صورت مستقل دارید؟
  • آیا این نرم افزار برای زمان هایی که دور از مطب و یا کلینیک هستید نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و...

چنانچه یک درمانگاه بزرک و متشکل از بخش‌های مختلف درمانی هستید، بهتر است که از مسئول هر قسمت بخواهید که روند کاری و گزارش‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

توجه داشته باشید که پاسخ درست به این سؤالات کمک شایانی در انتخاب نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک مناسب با کار شما خواهد کرد و همچنین از صرف هزینه زیاد و یا خرید نرم افزاری که پاسخگوی کار شما نیست جلوگیری می‌نماید.

2. بررسی نرم افزارهای موجود در بازار

بعد از اینکه نیازهای خود را شناسایی کردید حالا تا حدودی می‌دانید که نرم افزار مورد نظر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا بتواند چالش‌های شما را برطرف کند. خب نوبت به انتخاب نرم افزار می‌رسد. اکنون دو راه در پیش روس خود خواهید داشت.

اول اینکه از مشاورانی در این حوزه کمک بگیرید که آشنایی کامل به انواع نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک دارند و از آنها بخواهید راهنمایی‌های لازم را پیش روی شما قرار دهند. بدین منظور می‌توانید با پر کردن فرم درخواست مشاوره از کارشناسان خبره‌ی پارسیز طب نیز برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب مشاوره دریافت کنید.

دومین راه حل جست و جوی ساده در اینترنت است. می‌توانید امکانات نرم افزارهای موجود را بررسی و آن را با نیازهای خود مطابقت دهید.

3. تست آزمایشی

تا به اینجا جمع‌بندی‌های نهایی انجام شد و پس از بررسی‌ها، نرم‌افزار احتمالی خود را پیدا کردید. در این مرحله شما نیاز به این دارید که یک نسخه آزمایشی یا دموی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک را در اختیار داشته باشید.  بدین شکل که شما روند کاملی از چرخه فعالیت خود را در نرم افزار مورد نظر پیدا می‌کنید و نهایتاً با بررسی خروجی‌ها و گزارش‌های آن نرم افزار و گرفتن تأیید از مدیران و مسئولان هر واحد اقدام به خرید نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک می‌نمایید.

 

نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب پارسیزطب همواره سعی نموده بهترین امکانات را در اختیار پزشکان عزیز قرار دهد. شما عزیزان می‌توانید جهت آشنایی با ماژول‌های پارسیزطب از دمو نرم افزار به‌صورت آنلاین استفاده نمایید تا با قسمت‌های مختلف نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک ما بیشتر آشنا شوید و بهترین تصمیم را بگیرید. در تمامی مراحل مشاوران پارسیز طب همراه شما خواهند بود. با ما در تماس باشید. همچنین می‌توانید از نسخه رایگان نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک پارسیز طب نیز بهره مند شوید.

 

 

 

نرم افزار مطب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار داروخانه . نرم افزار دندانپزشکی . نرم افزار رادیولوژی . نرم افزار مطب پارسیزطب . نرم افزار مطب رایگان . بهترین نرم افزار مطب . ارزانترین نرم افزار مطب . مقایسه نرم افزار مطب پارسیز طب. پارسیز طب . نرم افزار مدیریت مطب . نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. نرم افزار درمانگاه. نرم افزار مطب خوب. نرم افزار دندانپزشکی رایگان . نرم افزار فیزیوتراپی . نرم افزار پزشکی. نرم افزار مطب. نرم افزار نوبت دهی. نرم افزار مشاوره پزشکی. مشاوره پزشکی رایگان. راهنمای انتخاب نرم افزار مطب . بهترین نرم افزار مطب. ارزان‌ترین نرم افزار مطب و کلینیک. نرم افزار مطب تحت وب. نرم افزار مدیریت مطب تحت وب. نرم افزار مطب ارزان. قیمت نرم افزار مدیریت مطب. قیمت نرم افزار مطب و کلینیک. انواع نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک. معروف‌ترین نرم افزار مدیریت مطب

 

.